12 Ağustos 2013 Pazartesi

İlk Davet Masam :)

Ramazan ve Bayram ışık hızıyla gelip geçtiler. Biz de yeni evli bir çift olarak ilk bayramımızı geçirdik :) Bu sene bir ilk oldu annem babam kardeşim ve ben hepimiz ayrı yerlerdeydik. Hem buruk hem de mutluydum bu bayram. İlk yemek davetimi de ramazan da vermiş olmak çok güzeldi:) Eşimin ailesini ağırladık. Masamı ve tatlımı bir gece öncesinden hazırladım İlk defa 12 kişiyi tek başıma ağırladım hem heyecanlı hem de çok telaşlıydı.

Sofram böyleydi :)










Meze konusunda hep bloglardan daha önce kaydettiğim mezeleri yaptım herkes çok beğendi hem sunumu güzel hem de lezzetli oldular :)

Portakalları sıkıp kabuğunu kap olarak kullandım içine de yoğurtlu havuçlu mezeyi koydun mu işlem tamam :) portakal suyunu da doğru dolaba kahvaltı için hazır :)



Kırmızı biber sarması. Önce biberleri közleyip soydum sonra minik minik
doğrayıp kızarttığım patates patlıcan ve yeşil biberi içine alıp sardım taze 
soğanla bağlayıp sarımsaklı yoğurdu üzerine döktüm :) Çok pratik ve leziz bir
meze oldu :)



İnce bulgur köftesinde ise bulgurları kaynar su ile ıslatıp içine biraz maydonoz rendelenmiş havuç çeşitli baharatlar tuz yumurta ve hamur kıvamına gelene kadar galeta unu ekleyip yoğurdum. misafirlerimin gelmesine yakın tavaya alıp kızarttım.Kesinlikle tavsiye ediyorum :)



Patlıcan salatasında ise közlediğim topan patlıcanı ezip içerisine yine közlenmiş
kırmızı biber yeşil biber ve domates ekledim sarımsak zeytinyağı koydum.



Ana yemeğim arpa şehriyeli pilav, fırında mantarlı  beşamel soslu tavuk
patates püresi ve mercimek çorbasıydı.Aceleden onları fotolayamadım :)

Bu kadar yemeği bir günde nasıl yaptım ben de kendime şaşırdım :))





İnşallah soframızdan ve sofralarınızdan bereket hiç eksik olmaz.Herkesin geçmiş bayramı kutlu olsun :)

30 yorum:

  1. çok şık ve lezzetli görünüyorlar :)))geçmiş bayramın senin kutlu olsun hep böyle mutlu ol :)))

    YanıtlaSil
  2. hayran kaldım maşallah ne beceriklisin, sunumlarına bayıldım.

    YanıtlaSil
  3. Oooo yeni gelin ne kadar da maharetlisiniz böyle :))
    Canım süper olmuş sofra, mezeler ve her şey.. Ellerine, kollarına sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık harika masa hazırlamışsın.Allah hep böyle mutlu huzurlu etsin neşeniz eksik olmasın sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. önceki postlarından birinde artık bu tabaklarını kullanmak güzel sofralar hazırlamak istediğini yazdığını hatırlıyorum...bak ne mutlu sana Allah hayırlısıyla bugünleri de nasip etti,ellerine sağlık hepsi de harika görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık tatlım, misafir ağırlama çok eğlenceli ben çok seviyorum! Ama 12 kişiyle başlamak da cesaret ister, tebrik ediyorum seni! :)

    YanıtlaSil
  7. masan da, gördüğüm kadarıyla evin de cok güzel, sen de çok beceriklisin haaaa:) arayı açmışız, özlemişim, nice güzel sofralara inş...

    YanıtlaSil
  8. ÇOK ŞIK VE TAM ENİ GEİN MASASI .YAKIŞIR

    YanıtlaSil
  9. süpersin süper :) hem masa hem yemekler harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuş herşey ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. herşey şıkır şıkır :) harika görünüyo herşey :)

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuş bpşnak kızı, çok heyecanlı, allah tamamını getirsin sevgiyle mutlulukla:)

    YanıtlaSil
  13. Çok şık bir masa olmuş canım...
    Herşey nefissss görünüyor ellerine emeğine sağlık...
    Sevgilerimle hamarat ve becerikli yeni gelin öpüyorum...

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım bende bu bayram senn gibi geçirdim ilk bayramımdı eşimle rabbm her bayram eşimizle geçirmeyi nasip eder inş.

    YanıtlaSil
  15. ellerine emeklerine sağlık..herşey çok güzel görünüyor..bende not aldım tariflerini:))

    YanıtlaSil
  16. alnının akıyla bunu da başardın ya gerisi kolay. ilk davetinde bu lkadar kişiyi ağırlayabilmek büyük marifet. Herşey çok güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
  17. Canim sofran ve yemeklerin nefis bu arada tabak takimimiz ayni:)

    YanıtlaSil
  18. Portakallı salata ve kırmızı biber sarması hem farklı hem şık olmuş ellerine sağlık. Geçmiş bayramın kutlu olsun canım

    YanıtlaSil
  19. harika olmuş ellerine sağlık bayıldım salonun geri kalanınıda isteriz

    YanıtlaSil
  20. Canım ellerine sağlık,nefis bir masa olmuş..Düzen,yemekler ve tabak takımın çok hoş..Davetler başlamış,kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  21. cnm çok şık bir sunum olmuş turkuaz sandalyelerinde çok hoş:) güle güle oturun aşk yuvanızda sevgiler:)

    YanıtlaSil
  22. çok şık bir masa ve leziz görünen yiyecekler...ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. her şey kusursuz çok güzeller,ellerine sağlk

    YanıtlaSil
  24. e harikasın:)12 kişi birden tebrikler vallahi:)ellerine sağlık,neşeli nice sofralarda beraber olun inşallah

    YanıtlaSil
  25. maşAllah diyorum başka da bir şey demiyorum :)

    YanıtlaSil
  26. Tebrik ederim valla canım, ne güzel şeyler yapmışşın sen :)

    YanıtlaSil
  27. harikalarrr ellerine sağlık canım evin de ayrı bir güzel maşallah :))

    YanıtlaSil
  28. Sofra çok şık mezeler şahane görünüyor Özlemcim :)Eline sağlık!
    Oldukça yoğun birkaç ay geçirdim bu arada ilkokul arkadaşım evlenip, misafirlerini ağırlamaya bile başlamış :)
    Ağzınızın tadı hiç bozulmasın bir ömür boyu mutluluklar diliyorum. MELEK ;)

    YanıtlaSil
  29. vay vay vay yemeklerde yaparmis :) ellerine saglik cokk iyi görünüyor hersey

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  30. dekorasyon, renkler, sunum her şey ama her şey mi harika olur. Evinize bayıldım maşallah, hep mutlu günleriniz olsun. Gerçi, insan mutsuz olabilir mi ki bu renklerin içinde... Canlılığınız elinizin değdiği her yere yayılıyor

    YanıtlaSil

bal damlası