1 Mart 2013 Cuma

Kafa Dağıtmaca :))

Bugün biraz farklı bir yazıyla buradayım :) Çeyizlere biraz ara vereyim dedim :) Son zamanlarda biraz gerginim farkında olmadan yakınımdakilere sesimi yükseltebiliyorum herşeyin bir anda olup bitmesini istemek gibi çok sinir bozucu bir özelliğim var artık tez canlı mı dersiniz sabırsız mı bilemem :)) Bir de olması muhtemel olduğunu hiç aklımdan çıkarmadığım kötü senaryolarım var bir anda öyle şeyler yazıyorum ki kafamda kendi moralimi bozmakla kalmayıp bunu karşımdaki insanlara da yansıtıyorum :) Her şey yolunda giderken sanki ters bir şeyler olacakmış hissini hep içimde taşımam ve kendimce bunu önlemek için paranoyak gibi davranmam da cabası :) Tabi herşeyin mükemmel olmasını isteyen tarafım da bu durumu tetiklemiyor değil.

Neyse efendim konumuz bu değil, bugün kafa dağıtmaca yapıyoruz :))


   Üniversite yıllarımda kışın okul dönemi haftaiçi derslere gider hafta sonları  dersanede öğretmenlik yapardım. Yorucuydu benim için ama okuduğum bölümden zevk almadığımı bitirdiğim zaman mesleğimi yapamayacağımı anlamam için dersanede çalışmamın çok faydasını gördüm. Haksızlık etmeyelim tabi en önemli sebep bu değil bir de bir öğrenciye göre hatrı sayılır bir para alıyordum iki yıl boyunca çalıştığım dersaneden kazandığım parayla birikim bile yapmıştım :) Ama öğretmenlik benim istediğim bir meslek olmadı hiç bir zaman.Bana göre (ve herkese göre olması gereken bu olmalı bence) bu mesleği görevine aşık olan öğretmeler yapmalı. Ben aldığım paranın hakkını verebilmek için görevimi bilgimin son damlasına kadar yerine getiriyordum getirmesine ama bunu yaparken kendim mutsuz olduğum için bir yerde mutlaka verimsiz olacağımı düşünüyordum. Şimdi içinde bulunduğum meslek tabi ki öğretmenlik değil. Çünkü ben garanti meslek ya da en azından bana öğretmen desinler diye hiç yapmak istemediğim bu kutsal mesleği sürdürüp çocukların ilerdeki dönemlerde hayatlarında kötü bir iz bırakmak istemedim. Bunu yapan o kadar çok öğretmen (!) var ki etrafımda. Bir mesleği layıkıyla yerine getirebilmek için önce onu sevmek gerekiyor bence.Sevmediğinizi anladığınızda da bırakıp başka bir dala yönelmek. Bence bu iç hesaplaşmayı herkes yapmalı. 

   Okul dönemi kışın böyleydim peki ya yazın :) Yazın da bir organizasyon firmasında çalışıyordum. Hem bu mesleği yakından tanıyacak hem de harçlığımı çıkaracaktım :) İlk önce düğün, dernek, mezuniyet, doğum günleri gibi organizasyonlarda süsleme aşamasında yer aldım. Aşırı yorucu bir iş olmasına rağmen ben gerçekten çok zevk alıyordum çünkü tam bana göreydi hem yaratıcılığımı konuşturma imkanı buluyor hem de eğleniyordum :) Daha önceleri bir organizasyona 3 kişilik bir ekiple gidiyorduk. Herkes yaptığı işe göre parasını alıyordu. Örneğin bir düğünde ben süslemeleri yapıyordum bir arkadaşım palyaço oluyor bir diğeri de düğün sonunda gelip süslemeleri topluyordu. Ben zaman geçtikçe kendimi bu 3 işi tek başıma yaparken buldum :))) Palyaço olduğum günler hayatımın en zevkli günleriydi :))) 


Çocuklara birşeyler öğretmek yerine onları eğlendirmek bana daha zevkli geliyordu :)) 

 

        Bir gün palyaço olarak çocukları eğlendirdiğim kır düğün salonunda şimdi kendi düğümüzün olacak olması da ilginç bir tesadüf :))


50 yorum:

  1. sabırsızlık diyelim canım, klasik bir terazi özelliği iyi bilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyleyse yükselenimden çok etkileniyorum demek ki canım Kova bu kadar sabırsız değil çünkü :))

      Sil
  2. Özlem ne kadar tatlısın canım benim ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımmm sen de çok tatlısınnnn :))

      Sil
  3. Çok tatlı çıkmışsıın maşallah =) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  4. ben yay burcuyum canım kimse benim kadar sabrısız olamaz ve bu durum hele evlilik sürecinde sinirli ve sıkıntılı yapıyor insanı ama unutma ne kadar mükemmelliyetçi olursan ol muhakkak aksilik çıkabiliyor o yüzden dert etmemeye bak önemli olan her koşulda sevdiğinle mutlu olabilmek ;) bu arada sözlerine sonuna kadar katılıyorum ve takdir ediyorum seni, öğretmenlik bugün en rağbet gören mesleklerden ama sen sevmediğin bir işi yapmak istememişsin, keşke herkes senin gibi olabilse..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben de bir tek ben mi bu kadar sabırsızım diyordum ama böyle duyunca içim rahatladı :)) doğru söylüyorsun biraz kendini bırakmak lazım :) çok teşekkür ederimm canım benimm :)

      Sil
  5. ne kadar dürüst davranmışsın
    :))
    keşke herkes azıcık senin gibi düşünebilse

    YanıtlaSil
  6. Benimde küçüklüğümden beri tek söylediğim şey "ben asla öğretmen olamam!!" var olan bilgilerimi aktarmaya sabrım yetmiyor. Tekrar tekrar tekrar aynı şeyleri anlatmak sinir kat sayımı yükseltiyor. Seninde dediğin gibi öğretmenlik çok önemli bir meslek ve bu işi gerçekten hakkını verecek insanların yapması. Aslında insanlar 20-25'li yaşlarında bir şeyler görüp yaşayıp tecrübe ettikçe 30'lu yaşlarına doğru asıl yapmak istediği işe karar veriyor. Ama nedense sektörde o yaştan sonrada kimseye desteklemiyor. Üst düzey bi tanıdığın yoksa :) Ama biz her şeyden bi haber büyüyorduk yaa.. şimdiki çocuklar teknoloji çağının içine doğdukları için ilk okulda çatır çatır pc kullanır durumda oluyorlar. Biz liseden mezun olduğumuzda doktor, avukat, öğretmen fix yani :) dur bu konu beni çok deşti ben bir post yazayım bloguma :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm sen de bu konuda dertliymişsin baya sana post ilhamı verdim :))) Ben daha öğrenciyken çeşitli sektörlerde çalıştığım için az çok ne yaparım ne yapamam onu erken öğrenmiş oldum. Hoş şuanda yaptığım iş de çok eğlenceli değil ama en azından ilerde vicdan azabı duyacağım bir meslek te değil :) Asıl İstediğim iş biraz sermaye gerektiriyor para biriktiriyorum şimdiden :)))))) heheh

      Sil
  7. Benim de hayalimde hemşire olmak vardı ama ailem isteksizdi bu konuda. Lisede çocuk gelişimi, ünide okul öncesi derken hoop öğretmenlikte buldum kendimi. Ama şimdi iyi ki bu mesleği seçmişim diyorum çok mutluyum ve hemşirelik uzak geliyor :) Herşeyde bi hayır vardır, sen çok güzel düşünmüşsün, çoğu kişi atanayım devletten paramı alırım düşüncesiyle öğretmen oluyor. Ama çocuklara verdikleri zararın farkında değiller. Bu arada düğün meselesinde çook haklısın, benim daha ortada hiç bişey yokken bile stres yaptığım zamanlar oluyor :)) "ben nasıl gelinlik seçicem, ben nasıl eşya beğenicem" diye :D Resimde çok tatlı çıkmışsın sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm ne güzel severek ve isteyerek yapıyorsun mesleğini öğrencilerin çok şanslı :) Allahtan eşyalar bitti canım sadece gelinlik ve eşyaların eve transferi kaldı inşallah sağ salim giderler :) çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  8. Aaa süpermiş, şimdi orada senin düğünün olacak ha! :) Harika olmuş bence, çok hoş bir süpriz :)
    Evlilik hazırlıkları yaparken biraz öyle olabiliyor canım insan, geçen yıl bende biraz öyleydim :)
    Çok çabuk sinirlenebiliyor ve bazen bazı şeylere aşırı tepki gösterebiliyordum.. Stres oluyor nsan tabi. Ama sen kötü senaryolar oluşturma kafanda, inşallah herşey tam istediğin gibi, gönlünce olur tatlım :)
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım çok güzel bir sürpriz oldu salon sahibine de söyledim bunu :)) inşallah herşey dediğin gibi olur canım çok teşekkür ederim güzel dileklerin için :) ben de çok öpüyorum :)

      Sil
  9. çok şirin gözüküyosun:) hakikaten öğretmenliği canı gönülden isteyenler ve anlatmaktan bıkmayanlar yapmalı..şahsen ben algısı düşük çocuklara 40 defa anlatacak kadar sabırlı biri değilim, şükür mühendis olduk:) onlar da ben de kurtuldum bir faciadan,hehhee..Buarada tatlı bir tesadüf olmuş düğün yeri:) nerde nezaman yapıcaksın merak ettim,paylaşırsan sevinirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düğün tarihimiz 25 Haziran canımm Kaynaklar Birlik oteli geçince Yayla First Kır Düğün salonu var orada olacak beklerim :))

      Sil
  10. Ayy aynı durumdayımm. .Kafamda saçma sapan sorunlar yaratıp ortada birşey yokken karsımdakını kırıyorum ama tabi ki üzülen kim oluyor bennn :)Canım çok tatlı olmussuNnN :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canımm demek ki bu durumda insan hem heyecandan hem de işlerin yoğunluğundan daha gergin olabiliyor :) hengame bitse de kurtulsak dimi :)) çok teşekkür ederimm :))

      Sil
  11. Canım benim yeğenimde öğretmen ve benim asla yapamayacağım bir meslek. İşini öyle iyi yapıyorki çünkü İş olarak görmüyor, harika bir anlatma-öğretme kabiliyeti var ve çocukları çok seviyor. Kesinlikle dediğine katılıyorum, bu meslek sevmeden asla yapılamaz.
    Ne şeker görünüyorsun öyle :) bu kadar yetenekli olman belkide bu iş yüzündendir, hani değişik ve ilham alınası fikirler. Yaptığın işlerede yansıyor zaten.
    Lütfen canını sıkma ayrıca, düğüne az kaldı ve bu gerginlik ondan oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslımm çok teşekkür ederimm güzel yorumun için :) Bu işin bana yaratıcılık kattığı çok doğru iyi ki yapmışım diyorum çocukları tanımanın en eğlenceli yolu :)) iyi ki varsın canım çok öpüyorum seni :)

      Sil
  12. çok şirin bir palyaço olmussunuz ,bu arada Allah bir ömur boyu mutlu etsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin :) çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  13. insanın sevdiği işi yapması gercekten cok öenmli ve o kadar az ki sevdiği işi yapan insanlar. istenilen bölümde okunsa bile mezun olunca istenilen işe girmek mucize gibi birşey , çok güzel bir yazı olmuş cnm :) çocuklarla ilgili işler yapmak ne güzel, senin de fotona bayıldım cok guzelsin =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canımm şimdi de çocuklarla ilgili bir iş yapmak isterdim :) üniversite yıllarımdan kalma bir foto :)

      Sil
  14. Funny!Nice blog, what about following each other?

    YanıtlaSil
  15. çok tatlısın yaaa.. her yazını okurken ayrı bir keyif alıyorum... umarım herşey istediğin gibi olur. kesinlikle hakediyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederimm ne güzel dilekler çok mutlu oldum :)

      Sil
  16. Canım benim çok doğru söylemişsin, önemli olan bir işi hakkı ile yaparken sevmektirde..
    Palyoça hallerinde çok tatlı, rabbim nasip ederse düğünd ebana da bir palyoça lazım :) Çocukları alsın oynatsın ortalıkta bırakmasın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de istiyorum canım düğüne bir tane palyaço :)) eski çalıştığım yerle anlaşıcam ben de :) çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  17. meslek seçimi konusunda katılıyorum sana. sevdiğin işi yapacaksın, ki verimli ol, sevdiğin işten para kazan.
    ben o şanslı insanlardan biriyim:) senin yıllar önce organizasyonlarda görev aldığın yerde düğününü yapmak ne hoş bir tesadüf:)
    herşey gönlünce olsun, umutsuzluğa kapılma lütfen. herşey güzel olacak:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel canımm sevdiğin işi yapman gerçekten büyük nimet :) inşallah güzel dileklerin kabul olur çok teşekkür ederimm :) sevgiler

      Sil
  18. Canım aynı duyguları paylaşıyoruz doğal olarak :) bende zaman yaklaştıkça daha stres olup anlamsız yere sinirlenebiliyorum inşallah atlatacağız az kaldı biraz daha sabır :)çok tatlı çıkmışsın canımm ne güzel bir fotoğraf :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen canımm ya sabır çekiyoruz :))) çok teşekkür ederimm tatlım :)

      Sil
  19. bu arada aldığın tupperware ürünler için hiç sıkma canını bende çok duydum gereksiz diyenleri ama çok memnun kalanlar da var özellikle de yeşillik kabı süper canım yemyeşil tazecik kalıyor yeşillikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de tini mini hanım serisinden aldım canım içim rahat şuanda ama çok teşekkür ederimm sana :)

      Sil
  20. canım çok tatlısın
    ekmeğini taştan çıkarmak böyle birşey demek
    öğrenciyken öğretmenlik yapman
    yazları eğlence organizasyonları düzenlemek
    şimdide kamu valla harikasın
    gıpta ediyorum senin gibilere
    bende iş arıyorum özelliklede belediye
    ama olmadı birtürlü haber gelmiyor
    evde oturmakta bana göre değil dükkana gidip duruyorum
    işini sıkı sıkı tut çok önemli gerçekten;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle canım ekmek aslanın ağzında valla :) ben biraz hiperaktifim bi de iş konusunda çok şükür şans benden yana oldu hep. sen de inşallah gönlüne göre bir iş bulursun canımm çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  21. Ne güzel hep bi çaba içinde olmanız, uğraş vermeniz, her şey gönlünüzce olsun.. :)

    YanıtlaSil
  22. canımm sen hep çalışkan hep üretkenmişsin ruhunda var bu maşallah :)
    herşey gönlünce olsun inşallah ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım benimm çok teşekkür ederimm :))

      Sil
  23. Ne güzel bir tesadüf olmuş düğün mekanı canım. Bu dönemde sinir de olacak gerginlik huysuzlukta biraz anlayış şart. Allah kolaylık versin, mutlulukla tamamına erdirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım benimm çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  24. Haha cok güzel olmussun canım benim :)

    Artık seni takipteyim, ben de bloguma beklerim :))

    visnetadindaa.blogspot.com

    YanıtlaSil
  25. ne iş yapıyorsunuz ?

    YanıtlaSil

bal damlası