20 Mart 2013 Çarşamba

ÇEYİZ ALMA MERASİMİ HAZIRLIKLARI :)

Çeyiz alma merasimine ilk başlarda çok karışıklık olacağından pek sıcak bakmasam da sonradan eğlenceli hale getirebilirim diye düşündüm :)) Zaten eşyaların çoğu önceden eve gidip yerleşeceğinden sembolik birkaç koli ve çeyiz sandığını bırakıp çeyiz alma merasimini yapmak isteğim uyandı :)) Zaten ailenin bayanları dünden hazır çeyiz ne zaman gidiyor ne zaman alacaklar diye sormaya başladılar bile :) Onların hevesli ve ısrarlı sorularına ben de heveslenmedim desem yalan olur :) Nişanımızda gelen çeyiz sandığım o gün baş rolde olucak tabi ki de :) İçindekiler kısmını sonra düzenlicem :))




Bu da minik boyu :)




Süpürge süsleme olayını internette gezinirken bir sitede görmüştüm :) Fikir çok değişik geldi :) Benim çıkardığım anlam "Ben gelinim saçımı kocama süpürge ederim "gibi olsa da :)))) aslında daha çok görüntüsü hoşuma gittiği için evime nazar değmesin anlamı taşıyor :)))






Adettir çeyiz almaya gelen arabalara takılması için havlu verilir. Süssüz püssüz havlu verecek değiliz ya :)) Havluları da yapma çiçekler ve renkli kurdeleler ile süsledim :)





Bu arada kına hazırlıkları yazı dizisini biraz ihmal ettiysem de kına gecesi  ile ilgili hazırlıklarım son hız devam ediyor :) Bu renkli kadife kumaşlardan neler yaptım acaba :)



Piyasada istediğim gibi kadife kese bulamayınca kumaşları alıp oturdum kese dikmeye :)) 300 kese nasıl dikilir diye başladığım işin yarısından fazlası bitti bile :))




Tam olarak bittiklerinde bu keselerin hangi amaçla kullanılacaklarını yeni bir Kına Hazırlıkları dizisinde öğrenicez :))

Herkese mutlu akşamlar :)

56 yorum:

  1. Nasıl ya, bayağı oturup elle mi diktin hepsini :) Merak ettim, ne için acaba bu güzel keseler?

    tidyghost.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canımm kolay olmadı ama istediğim gibi oldu :) Kına için olmayacağı kesin onun için kına tokaları almıştım :)) Bu farklı bir şey için :)

      Sil
  2. ne için bu keseler çok merak ettim :)
    bravo diyorum nasıl diktin hepsini canım yaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm akşam işten gelince oturdum teker teker diktim :)) el dikişim biraz hızlı Allahtan :)) kına yanında ikram edilen birşey için :)))

      Sil
  3. Hadi bende ozaman televizyoncu diliyle konuşayım AZSONRAAAA :))
    Merakla bekliyoruz keseleri :)
    evleniyorumm.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) heheh evet canım aynen öyle Azsonraaa :)))

      Sil
  4. Süpürge süpermiş :)
    Keselerin hepsini kendin mi dikiyorsun? Maşallah diyorum canım sana :) kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canımm çok teşekkür ederimm :) beğenmene sevindim :)

      Sil
  5. Ayyy nasıl heycanlandım senin adına canım benim yaa. Zaman geçmiyo gibi geliyo ama nasıl da geçiyo. İnşallah her şey hayırlısıyla çok güzel olur canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm benimm yaa çok teşekkür ederimm güzel dileklerin için :) hepimiz için hayırlısı olsun tatlımm çok öpüyorum :)

      Sil
  6. Tatlım, herşeyi içine sindirerek yapıyorsun, tebrik ederim. Müthiş güzel bir enerjin var, nazar değmesin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benimm çok teşekkür ederimm :) umarım enerjim düğüne kadar götürür beni :))

      Sil
  7. HELAL OLSUN YA NASIL DİKTİN ONLARI,İYİ SABIR TABİ İSTEYİNCE NELER OLUYOR DİMİ:)EDİRNE'NİN SİMGESİDİR SÜSLÜ SÜPÜRGE EVLENİCEK KIZLARIN ÇEYİZİNE MUTLAKA SÜSLENİR.AYNA KIZIN GÜZELLİĞİNİ SÜPÜRGE İSE TEMİZLİĞİNİN SİMGESİYMİŞ:)KÜÇÜK Bİ AYNADA YAPIŞTIR ÜSTÜNE DERİM BEN:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu bilmiyordum canımm demek ki benim gördüğüm örnek te Edirnedenmiş :)) ben çok beğendiğim için yaptım yoksa bizim adetimiz değildi :) aynayı mutlaka üzerine yapıştırcam çok teşekkür ederimm canımm :))

      Sil
  8. canim simdi pek anliyamadim bu senin sansiginmi yoksa nisanlina yaptiginiz sandikmi??? onlar benim icin hazirliyor bizde damat icin hazirliyoruz.Suan seninkisine benzeyen sandikdan nisanlima aldim :D hazirladik ve hazirliyoruz :)) gerci onunkiside ayni eve geelcek benimkiside ama benimkisi midye seklinde cok cici bir sandikdi asik oldum.Okadar cok postlar hazirladimki bitmiyorrr :D kina kina kina dügün gelinlik mekan dekorasyon 24 saat full dügünle kinayla hazirliklarla ugrasiyorum cok kaptirdim kendimi ins herseyi paylasabilirim.Keselerde cok güzel olmus ellerine saglik hele o süpürge harika

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana nişanda damat tarafından gelen sandık buydu canımm ben de şimdi çeyizde bunun içine bazı eşyalarımı koyup sembolik olarak götürcem ayrıca kendime bir sandık almadım yani :) senin de hazırlıklarını merakla bekliyorum canım eminim çok güzel şeyler paylaşıcaksın :))kolay gelsin :)

      Sil
  9. canım sandıklar harika :) birde keseleri merak ettm lavanta kesesimi olck yoksaa bekliyorum sabırsızlıklaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canımm lavanta kesesi değil :)) bir sonra ki kına postumda tamamen bitmiş olur :)) çok teşekkür ederim beğenmene sevindim :))

      Sil
  10. Özlemcim Rabbim hayırlı işlerini tamamına erdirsin! Bilmiyordum çok sevindim kendi kızımda yaşadıklarım canlandı bir an gözümün önünde. :) Allah Hayırlı, huzurlu bir yuva nasib etsin inşaAllah. Mutluluğunuz, aşkınız, sevginiz ebedi olsun canım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminn :) çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için çok mutlu oldum :)

      Sil
  11. Hepsi çok güzel görünüyor canım güle güle mutlu günlerde kullan,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Sen ne kadar maharetli biz kızsın yahu böyl.. Herşeyi kendin hazırlıyorsun, herşeye yetişiyorsun..

    Süpürge bile süslenmiş:) benim annem de süslemişti ama sadece kırmızı kurdele ile bağlamıştı. Sen neler yapmışsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benimm çok teşekkür ederimm :) insan heveslenince hiç yorulmuyormuş onu öğrendim :))

      Sil
  13. hepsi muhtesem, hersey gonlunce olsun :)
    belleeamie.blogspot.co.uk

    YanıtlaSil
  14. Canım ya, ne güzel ayrıntılara dikkat edenleri seviyorum. Herşey çok güzel, ellerinde sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benimm çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  15. sandığın çok güzelmiş canım gelenekleri yaşatmanda hoşuma gitti ilerde herbirini ayrı ayrı hatırlarsın ne güzel keseler konusunda sabrına hayran olduğumu söylemeden edemiycem bende olsam bin tane olsa bile dikerdim çok güzel olmuşlar çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha bitmediler canımm bittiklerinde daha güzel durcaklar inşallah :) çok teşekkür ederim güzel yorumuna :)

      Sil
  16. Yazdıklarıın heyecanlandırdıı walla yaaaa =) 300 tane kese dikiyorum dediin yaa onlar lavanta kesesimi olcaak acabaa =) işin ucunda içine sinen bir şey olcksa, güzl bir şey olcaksa yapmaya değer bence.. =) Bende aklıma koydum mu yaparım wallaa =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lavanta kesesi değil canımm :) inşallah bitince çok güzel bir şey çıkacak ortaya :) sabırla dikmeye devam ediyorum :) çok teşekkür ederim :)

      Sil
  17. canım hersey süslü maşalllahhh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canımm süslüyüz biraz :)

      Sil
  18. ellerine sağlık tatlım herşeyin çok güzel çok özel süpürgeye bayıldım hiç duymamıştım bilsem bende yapardım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de tesadüfen nette gezinirken gördüm canım çok beğeddim:) çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  19. Sandığa bayıldım. Bloğumda nevresim takımı hediyeli çekilişim var. Katılırsan çok mutlu olurum.

    http://www.bakbuharika.com/2013/03/evideacomdan-1-kisiye-cift-kisilik.html

    YanıtlaSil
  20. Çeyiz alma yapmaya karar vermekle çok iyi yapmışsın canım sonradan insan niye yapmadım diye üzülüyor.Misal ben:)Hazırlıkla yine şahane gözüküyor canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiçbir şey içimde kalmasın istiyorum ben de canım :) çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  21. evlilik hazırlıkları çok eğlenceli bir süreç bir o kadarda stresli allah kolaylık versin benim iş dolayısıyla o kadar vaktim olmamıştı ama vakti olanların herşeyi kendileri yapmasını tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gerçekten stresli ve zaman alıcı ama insan özenince içinden geliyor :)) çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  22. ehehe ne şirin bir süpürge olmuş bir de kürekten damat yapıyorlardı :D onu biliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa onu bilmiyordum ben :)) kürekten damadı da değerlendirmeye alcam iyi fikirmiş :)))

      Sil
  23. Cnm be marifetlisin masallah supurgeyi ne guzel suslemissin bu arada keselerin hakkindan gelirsin sen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah canımm sabırla devam ediyorum :)) çok teşekkür ederim beğenmene sevindim :)

      Sil
  24. maşallah canım.keseleri merakla bekliyorum.eminim çok güzel olacaklar.çeyizinde hayırlısıyla yeni evine ulaşsın.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canımm inşallah :) çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  25. Bende sana çok kolaylıklar diliyorum bu zor işleri kendi emeğinle hallediyorsun ya valla kutluyorum seni Boşnağım :)

    YanıtlaSil
  26. evlilik insanı hamarat yapıyo galiba darısı bana :):)

    YanıtlaSil

bal damlası