27 Şubat 2013 Çarşamba

ÇEYİZ LİSTESİ


Çeyiz Hazırlığında olanlar ve elbet bir gün ben de bu hazırlıkları yapacağım diyenler için faydalı olacağını düşündüğün bir çeyiz listesiyle karşınızdayım bugün :)   (Yazımı tidyghost bloğunun  tatlı sahibesine ithaf ediyorum :) Evlilik kararı aldıktan sonra ben panik atak olduğum için :) hemen hazırlıkları film şeridi gibi gözümün önünden geçirdim : ) Bir kere mutlaka bir ajanda edinmek gerek  ben ilk önce genel hatlarıyla bir çeyiz listesi hazırladım yani evin demirbaşı dediğimiz olmazsa olmaz olanlar mutlaka o listede yer almalı.Daha sonra kendi hayal gücünüzle yarattığınız kafanızda tasarladığınız özel günler için (yılbaşı, bayram, doğum günü, yıldönümü vb. sofralar) edinilmesi gereken parçaları (tabaklar bardaklar runnerler peçeteler peçete yüzükleri ve sofra üstü aksesuarları ) ekledim çeyiz listesine. Bu parçalar hep alışveriş esnasında indirim zamanları çeşitli markalarda karşıma çıktı.Ben de gördükçe aldım ve çeyiz listemden üzerlerini çizdim.Böylelikle hem ne aldığımı ne almadığımı bilmiş oldum hem de son zamana bırakıp bunu kesinlikle almam lazım vaktim kalmadı deyip te içime sinmeyen bir şeyi almamış oldum :) Böyle ne istediğinizi bilip ona göre hayalinizde bir resim çizerseniz ürünleri gördüğünüzde kararsız kalmayıp hemen aradığınız ürünü alabilirsiniz.

Bugün ben kendime göre hazırladığım listeyi paylaşıcam sizlerle çoğunun resmini daha önce paylaştığım için bugün daha önce paylaşmadıklarımı paylaşıcam :)

 


1-Yemek Takımı (misafir için)

12 Kişilik kendi zevkinize göre şık bir yemek takımı olmalı. Benim seçimim Bernardo'dan yana oldu :)

 2-Günlük Yemek Takımları

Sofra zevkine göre tek tek ya da takım olarak alınabilir.Ben kırmızı sofraları sevdiğim için keramika 'dan aldım. Şimdi de hayalimdeki sofralara göre tek tek servis tabakları alıyorum tabi öncesinde aldığım meze tabaklarına uygun olarak.

 

3- Kahve Fincanı seti

 Benim yemek takımımın içinde bone chına bir kahve takımım vardı bir de hediye geldi  şimdilik bu kadar yeterli diye düşünüyorum. Daha sonra kuşlu tepsime uysun diye Bernardonun yine kuşlu kahve fincanlarından almayı düşünüyorum.

 


4-Çay takımı seti

 Bu günlük ve misafirlik olarak düşündüm günlük olarak şimdi deniz temalı sofralarıma uygun çay tabakları aldım. Çay takımı konusunda biraz hassas olduğum için gönlüme göre olanını bulmak üzere diğerlerini şimdilik erteledim.

 

5- Süslü yatak örtüsü

 Çeyiz serilirken ve gelin mevlütlerinde yatak odasında fazla abartılı pullu taşlı olmamak üzere şık bir yatak örtüsü ve  yastıklarını ben Home Sweet Home Mağazasından edindim. Tabi yatak odam belli olduğu için seçmekte zorlanmadım. Yatak odanız belli olmadıysa süslü yatak örtüsü almakta acele etmeyin. :)



6-Misafir Çatal Kaşık Bıçak Setini Hisar'dan aldım. :)


7- Günlük çatal kaşık bıçak takımı

Günlük kırmızı yemek takımıma uygun olsun diye annem Bernardo'dan çatal kaşık bıçak seti hediye etti bana :)


8- Yastık ve Yorganlar

         Ben uyku seti olarak aldıklarım dışında, Yataşın yazın yaptığı kampanyasında bir alana diğeri %50 indirimli kampanyasından faydalandım ve iki kaz tüyü yastık iki tane de climarelle ve dacron 95 yorganından aldım.  Böylelikle zevkle aldığım nevresim takımlarımı yorganlarıma geçirip geçirip değişik modellerde kullanabilicem :)) Ben bu kampanyadan 2 kaz tüyü yastık ve iki yorganı 300 tl'ye aldım :) Yorgan ve yastıklarınızı kesinlikle yazın alın fiyatlar hep kampanyalı oluyor.




9-Nevresim ve Pike Takımları

 Nevresim Takımı olarak Sarev’in pamuk saten nevresim takımlarını çok şık bulduğum için iki tane Sarev’den aldım biri morlu diğeri ise nar çiçeği renginde. Polo’nun yatak odama uygun açık pembe nevresim takımından da bir tane edindim.Day’s in Colors’un mavi ve kahve tonlarının kullanıldığı nevresim takımından da bir tane aldım. Bir de Sarev’den Lila rengi ve Yeşil olmak üzere iki tane pike takımı aldım. Arkadaş ve akrabalardan gelenler de var bir de onlarla birlikte baya bir koleksiyon yapmış oldum.

 

10-Bıçak Seti

 Bir tane set üstü şık bir bıçak seti edindim göz önünde bulunmasını istiyorsak şık bir şey almak gerek bence.

 

11-Çerez, Meze ve Tatlı tabakları

 Ben gördükçe ve beğendikçe alıyorum Bernardo  Bernaro 2  Migros ve Esse bu konuda en çok faydalandığım yerler. İndirim zamanları almaya özen gösteriyorum :)) bence bir sofrada kendisini en çok gösterenler çerez ve meze tabakları o yüzden onları çeşitlendirmeye özen gösteriyorum :)


12-Banyo tekstili (Havlular, Bornozlar)

 Bunları da yine çeşitli zamanlarda beğendikçe alıyorum English Home, Home Sweet Home, Chakra ve Özdilek benim havlu ve bornoz alışverişi yaptığım yerler. Bir de Vinaldi’nin  askılı dantelli elbise bornozlarından nişan bohçamda hediye geldi. :)

 

13- Çaydanlık (porselen demlik), cezve

 Ben çaydanlık takımımı hisardan aldım yanında porselen demliğini de hediye ettiler. :)



 

Kahve Makinem de olduğu için Esse'den aldığım bakır cezve şimdilik yeterli :)



14-Katlı ve Ayaklı Pasta Tabakları

 Ayaklı fanuslu pasta tabağımı esse'den aldım. 3 katlı kurabiye standım ve 12’li tatlı tabaklarım Porland'dan. Bir çay saatinde sunumu güzelleştiren bu parçalar mutlaka edinilmesi gerekenlerden bence :)


15-Spatula Setleri

 Bunlardan silikon olanlarını Tantitoni ve Tchibodan tahta olanlarını Fackelman’dan ve günlük kullanım için metal olanları da A101’den aldım bazen çok güzel ve uygun fiyatlı ürünler denk gelebiliyor ara ara bakın derim.

16- Ev Terlikleri

 Bunları da Tchibo, Twigy ve Ykm’den zaman zaman alıyorum. Bir siparişim var bu hafta gelmesini bekliyorum yer kaplamayan bir terlik modeli :)) gelir gelmez paylaşıcam :) Evinizde misafir sayınız fazla olacaksa terlik çok önemli bence.

 

17- Banyo aksesuarları

Özel günler için kullanağım Tekstil olanları istanbulda bir çeyiz mağazasından aldım. Günlük kullanım için tercihim Home Sweet Home'dan yana oldu.Daha önce yazısını yazmıştım :) Banyo aksesuarlarım da banyo için yaptığım postlarımda:) 

 

18-Kadeh Sürahi Karaf takımı

 Günlük kadehlerimi Ykm’den aldım. 12 li  şarap kadehlerimi de Tchibodan siparişini verdim bu hafta  ulaşır inşallah. Bu ördek karaf ta nişanımızda hediye geldi. :)





Günlük kadeh takımım

 



19- Su Meşrubat Bardakları

 Bunları da Paşabahçe ve Mudo’da denk geldikçe alıyorum dediğim gibi kafamdaki sofra modellerine uygun olarak.

 

Balıklı su bardaklarım Mudo :) 

 


20- Şekerlik, ekmeklik, baharatlık ve Poşetlikler

 Çeşitli zamanlarda esseden ya da bernardodan alarak tamamladım.

 

21- Suplalar peçete yüzükleri

 Henüz istediğim tarzda suplalara rastlamadım peçete yüzüklerimi de gümüş olanları Bernardo'dan, diğerlerini de Kancaev'den aldım.

 

22- Masa Örtüleri Peçeteler

 Şık masa örtümü Bernardo'dan aldım  onun dışından English home ve tchibodan da masa örtüsü alışverişlerim oldu. Runnerlarımı da Mudo ve Tchibodan aldım.

 

23- Elbise askıları

 Çeşitli zamanlarda Koçtaş'tan indirimde bulduklarımı hep aldım.


 




24- Set üstü yağlık tuzluk sirkelik kaşıklık

 Bunları da esse ve keramikadan bir de migrostan edindim.

 

25- Kişisel bakım ürünleri

 İçine kullandığınız her şeyi dahil edebilirsiniz ben ara ara almaya devam ediyor indirim zamanları gördüğüm ve sürekli kullandığım ürünleri şimdiden stokluyorum. :) Önümüzde 8 Mart var bayanlar kozmetik indirimlerini kaçırmayın derim. :)


26- Saklama kapları 

 Evet en çok lazım olanlar. :) ben tchibodan bernardodan ve tupperware'den'dan aldım çoğunu. :)

 

27- Tencere ve tavalar

 Tefalden çelik ve teflon tencere tava setimi aldım. Kırmızı porselen tencere setimi bir çeyiz mağazasından beyaz olanı da dayımın hediyesi :) güveçleri ve minik fırın kaplarını da çeşitli markalardan almaya devam ediyorum.  Düdüklü tencerem de Hisardan. :)


 

 

 


 


 

 

 

28- Nihale ve bardak altlıkları

 Schafer ve migrostan nihaleler aldım bardak altlıklarımı english home ve avondan edindim. :)

 

29- Küçük elektronik aletler

 Mutfak için olanların hepsini arçeliğin lal serisi'nden aldım ütüm ızgaram ve kahve makinem de Arçelik. :) Bir de popcorn makinem var çok şirin. Teyzemin hediyesi :) Bildiğim kadarıyla şuanda üretilmiyor. Izgarada pişen yemekleri çok seviyorum :)







Popcorn makinem :)




 Yumurta Pişirme makinem yine teyzemin hediyesi :)

Teyzemin ve dayımın Arçelik bayii olduğunu daha önce söylemiştim :) Çok şanslıyım bu konuda :)))


30-Çekmece içlikleri ve bulaşık koymak için metal aparat

 Bunları henüz edinmedim en son alıncaklar sıramda :) ama ikeadan almayı düşünüyorum. :)

 

31- Çeşitli toplayıcı kutular

 Bunları da Tchibo ve ikedan edindim dağınıklığı toplamak için birebir. :)

 

32-Çamaşır sepeti ve  kovalar

 Envai çeşit olduğundan henüz edinmedim bunda da en çok beğeneceğim ürünün karşıma çıkmasını bekliyorum. :) 

 

33- Aksuarlar mumlar şamdanlar çerçeveler örtüler

 Çeşitli zamanlarda şamdanlarımı Bernardo'dan  çerçevelerimi ikeadan ve İstanbul'dan, mumları her yerden :)  örtüleri de bir kısmını istanbuldan ve diğerlerini English home'dan aldım :) Daha sonra bir "ben yaptım " postuyla sofra üstü aksesuarlarımın bir kısmına yer vericem :)


34- Kırlentler

 Ben kırlentleri çok önemsiyorum o yüzden çeşitli zamanlarda evime uygun olarak gördüklerimi Mudo'dan, english-home'dan ve home sweet homedan ediniyorum. :)

 

35- Beyaz eşyalar

 Ben Dayım Arçelik Bayii olduğu için uygun fiyatlı ve hediyeli bir alışveriş yaptığımdan küçük el aletlerinde olduğu gibi beyaz eşyalarımı da Arçelikten aldım :) Banyomuz siyah beyaz olduğu için siyah beyaz 7 kiloluk bir çamaşır makinesi seçtim. :)

 

 

 

Bulaşık makinemi 8 programlı aldım kampanyaya girmişti. :)

 

 

Davlumbaz, fırın ve set üstü ocak üç’lü pakette kampanyalı olarak satılıyordu ben imkanım olduğu için fırını değiştirip en son çıkan modeli pakete dahil ettirdim :)

 

 

 









Elektrik Süpürgelerim hediye :))



36- Tepsiler

 Yine çeşitli zamanlarda Bernardo ve Tantitoniden aldığım tepsilerim var. Bir de şık bir tane almayı düşünüyorum.

 

37- Kek kalıpları pasta aparatları

 Aklıma gelmeyen değişik bir sürü yerden aldığım kek kalıpları var bir de barmar isimli  siteden pasta malzemeleri aldım.


38- Mutfak tekstili

 Havlulardan el bezlerine  kadar her şey aklınıza gelebilir.

 


 

 

 

 

 

 

 Tchibo'nun renklerine bayılıyorumm

 

 

 Esse ekmek torbası



 Biraz uzun bir post oldu :) Umarım faydalı olabilmişimdir. Gerisi sizin hayal gücünüze kalmış :)



50 yorum:

  1. askım! yenı evlenecek olanlar ıcın ne kadar guzel, anlamlı ve acıklayıcı bı yazı olmus.
    Ben kuslı fıncanlara takıldım ya bernardo nun bu modelı ne kadar guzel! Bak ben sana bı de thoth marayı onercem bı bak kuzum benım aklım kaldı valla :/

    http://www.dekorasyon.com/ozel-seri-Thoth-Gullu-Porselen-Krem-6li-Fincan-Takimi.html?stk=True#.US3nIKKPWAg

    baksana 140 tl versek mı bılemedım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzelmiş canımm yaa bence verilir bu para çok güzel görünüyor. Kuşlular da Bernardo'nun canım ben de şimdi iki takım olduğundan almakta tereddüt ettim ama kuşlu tepsim de var aklım karıştı alcam sanırımm :)) baya uğraştırıcı bir yazı oldu ama faydalı olabildiysem ne mutlu :)) çok öpüyorum seni :)

      Sil
  2. HEPSİNİ GÜLE GÜLE KULLAN CNM:)

    YanıtlaSil
  3. Bu post tam benlik, emeğine sağlık! Tam bir Boşnak kızısın valla:) hamarat!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. faydam dokunduysa ne mutlu canımm :) çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  4. Hepsini güle güle kullan herseyine özeniyorsun cok tatli :)

    YanıtlaSil
  5. tatlım fincanlarımız aynı hatta bi kaç aynı şey daha var:)
    güzel günlerde kullan hepsini
    öperm çok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benimm çok teşekkür ederimm ben de çok öpüyorumm :)

      Sil
  6. Yaaaaa çok mutlu oldum ben, hem post için hem de bana ithaf ettiğin için. Çooook teşekkür ederim canım. Çok faydalı ve çok güzel bir post olmuş :) Bütün çeyizlerini huzurla, mutlulukla, sağlıkla kullanırsın İnşallah ;)

    tidyghost.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm baya uğraştırıcı olduğu için biraz gecikti :) Umarım beklediğin gibi bir post olmuştur :) çok teşekkür ederimm :))

      Sil
    2. Açıkçası ben düz bir liste bekliyordum, verdiğin detaylar fevkaladenin fevkinde olmuş :)
      Emeğine sağlık, ;)

      tidyghost.blogspot.com

      Sil
  7. Sen ne yaptın Boşnak kızı:)
    Bu nasıl uzun bir liste nasıl uzun bir post
    Bende çeyizleri parça parça almaya gerek yok biranda alınır diyenlerdenim
    Daha doğrusu bu postu görene kadar diyenlerdendim:)
    Yemek takımın beğendiğim bir model güzel seçim
    Aldıklarını beğeniyorum zaten oldukça zevklisin evini bekliyorum ben heyecanla:)
    Yerleştikten sonra ki görüntü
    Birde hep indirimleri takip edip yakalıyosun takdir ediyorum müstakbel eşin yaşadı:)
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) canım biraz uzun bir post oldu baya uğraştım ama iyi de oldu :)) herşey bir anda alınamıyor maalesef ya sen alcağın zaman beğendiklerin karşına çıkmamış oluyor ya da pahalı oluyor ben beğendiğim şeyleri hep uygun bulduğum zamanlarda aldım yoksa işin içinden çıkamıyorsun :) gerçi düğünüme 4 aydan az kaldı ama bir buçuk senedir çeyiz yapıyorum diyebilirim :)) eşim de inşallah seninle aynı fikirdedir canım :))) çok teşekkür ederim :) sevgiler

      Sil
  8. Canım çeyizinin hepsi çok güzel Allah güle güle kullanmayı nasip etsin inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım inşallah çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  9. bizler için süper ama senin içinde bi o kadar uğraştırıcı bi post olmuş..Bütün eşyalarını güzel günlerde kullanman dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz uğraştım ama değdi canım :)) çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  10. günlük kadeh takımlarımız aynı canım benim ki mor :) daha eksiklerim var benim okuyunca anladım :( al al bitmiyor ya hep bir eksik çıkıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu arada sana da kolay gelsin bloğumda yazdığın 600 kurabiyeyi okuyunca şok oldum yanlış mı okudum diye :)

      Sil
    2. ben çok severek aldım o kadehleri canım morunu göremedim yalnız görseydim kesin alırdım :)) bizim düğün 800 kişilik ben ortalama 600 tane yapmak istiyorum çocuklar annelerinden yesin :)))) 10 kişilik bir ekip oluşturdum herkes bölüşcek kurabiyeleri :)))

      Sil
  11. canım harika bir post olmuş herşeyi yazmışsın..
    Çeyizime eklemem gerekenleri toplu bir şekilde öğrenmiş oldum sayende :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel canımm faydam olduysa ne mutlu :) çeyiz hazırlayan herkese Allah kolaylık versin :)

      Sil
  12. :) canım yahu bunları nasıl aklında tuttun çok güzel bir post olmuş ellerine sağlık valla. Ama ben okurken ayy acaba bunu almışmıysım, şunu almışmıydım deyip durdum :) oda doldu o kartonlarda ne var çoğunu hatırlamıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm çıkarttıkça hatırlarsın hepsini :)) öyle daha heyecanlı oluyor :))) postu beğenmene sevindimm çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  13. ah ah sen birde evine yerleşince daha eksiklerim bitmemiş benim diyeceksin.Kaç yıllık evli olursan ol o eksikleri bir türlü bitiremiyoruz.Nasıl bi şey bu yaa!!Hepşi de süper canım.ALLAH AĞIZ TADIYLA KULLANMAYI NASİP EDER İNŞ.Evini yerleştirince resimleri paylaşmayı düşünüyomusun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasipse evimden resimler paylaşıcam canımm :) eksik konusunda haklısın al al bitmez evin ihtiyacı :)) çok teşekkür ederimm güzel dileğin için :)

      Sil
  14. Yeni evleneceklere, evlilik hazırlığı içinde olanlara süper bir post olmuş bu! İlaç olmuş ilaç :))
    Ellerine, kalemine, düşüncene sağlık canım :)
    Herşey o kadar güzel ki, benim bile tekrar yapasım geldi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım benimmm ben de çok mutlu oldum faydalı olabildiğim için :) size de düğün tazeleyelim o zaman :))

      Sil
  15. Hepsini güle güle kullan canım.
    Bu post çok yararlı olmuş, liste yapmakta fayda var, bazen akıldan uçabiliyor alınacaklar.
    teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canımm liste tutulunca herşey daha düzenli oluyor :) ben teşekkür ederimm :)

      Sil
  16. Kolay değilki yeni bir ev kuruluyor ve her şey lazım.
    Gerçekten yeni evlenicekler için harika bir yazı hazırlamışsın, emek vermişsin.
    Hepsini güle güle mutlulukla kullanın canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok zor canımm bu listeyi de hep tecrübelerime dayanarak oluşturdum daha kim bilir ne eksiklikler var :) çok teşekkür ederimm Aslıcımm :)

      Sil
  17. Tek tek okuyunca meğer ne de çok alınacak varmış :) güzel günlerde kullanmanız dileğiyle hepsi çok şirin;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet biri bitiyor biri çıkıyor eksiklerin :)) çok teşekkür ederimm :)

      Sil
  18. Çok yararlı bir yazı olmuş, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Canım benim emegine sağlık, iyi ki varsın senn :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlımmm sen de iyi ki varsınn çok teşekkür ederimm :))

      Sil
  20. evlensede bu liste bitmez :)
    ne görsen hep almak isteyceksin canım :)

    YanıtlaSil
  21. süper faydalı bir post olmuş evleneceklere
    bu arada çekilişi var katılmazmısın

    YanıtlaSil
  22. zevkle baktım hepsine, en faydalı postlar listesine alınır ellerine sağlık :)) çatal bıçaklarımız sanırım aynıymış canım resimdekiler seninse eğer :) Bu arada ilk baştaki yemek takımı sanırım Royal'indi onu çok istemiştim, şimdi fiyatı düşmüş ama ben beğendiğimde yeni çıkmıştı, uçuk gelmişti rakam, şimdi resmini görünce uzaktan sevdim :P

    YanıtlaSil
  23. beimde düğünüm olacak bende çeyiz arayışındayım..aldığın eşyalarını büyük eşyadan küçük eşyaya kadar hepsinin fiyatını yazarsan sevinirim..bulaşık makinenı kaça aldı bılgı werırıse sewıırım...

    YanıtlaSil
  24. çok çok ciciler :D en çok lazım olanlar bunlar zaten..onun dışında ufak tefek eksikler mhakkak çıkıyor onlarıda daha sonradan yavaş yavaş ihtiyaç oldukça alıyor insan.ceviz kıracağım yoktu varya benim :D gittim onu aldım :) oklava koydu biliyordum annem ama bulamıyorum sanırım konulmadı oklavada lazım oluyor bana çok onu da aldım :D birde mutfak havlusunun yanına mutfak a böle kumaş bir bez de gerekiyor kurulama bezi ıslak kalırsa borcamlar kurulamak için leke olmasın diye yoksa çok fena benek benek leke oluyorlar. :) ben zamanla aklıma gelenler olursa yazarım sana her zaman yazabilirsin bana aklında olsn cnm.allah hayırla kullanmayı nasip etsin

    YanıtlaSil
  25. çeyiz
    hazırlamak gerçekten çok zahmetli bi iş Allah herkese kolaylık versin

    YanıtlaSil
  26. Bloguna aşık oldum. Tam da blogumda bahsetmiştim bana çeyiz blogu lazım diye, gökte ararken yerde buldum gibi oldu.

    Bizde henüz fol yok yumurta yok ama bu çeyiz eşyaları ha deyince alınmıyor, yavaş yavaş almak lazım. Liste çok şahane olmuş, sayfayı sık kullanılanlarıma ekliyorum resmen hahahah :D

    Bu arada allah güle güle kullanmak nasip etsin hepsini.

    YanıtlaSil
  27. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  28. süper bilgiler ve ayrıca aşağıdaki bu bağlantıyı ucuz cep telefonları hakkında biraz daha bilgi alabilirsiniz. kampanyali beyaz esya

    YanıtlaSil
  29. Eğer ilgileniyorsanız Merhaba burada çocuklar Iphone gibi en ucuz telefonu alabilirsiniz bağlantıdır, Samsung çok güvenilir fiyat, pahalı bir şehirde yaşıyoruz bu yüzden bu bağlantıyı ziyaret edin.
    telekupon

    YanıtlaSil

bal damlası