27 Ağustos 2012 Pazartesi

KARADENİZ GEZİSİ

        Herkese merhaba :) iki haftalık bir tatilden sonra bugün işte ilk günüm. Ufak bir Trabzon - Rize gezisinden sonra yine üç günlük bir Kuşadası tatiliyle bugün itibariyle itibariyle iznimi sonlandırmış bulunuyorum :) İlk önce Ayder Yaylasını gezdik :)


Burası Ayder'in biraz daha üst kısımları Ağustos ayı olmasına rağmen buzlar henüz erimemiş.



Her yer alabildiğine yeşildi.Burası gerçekten cennetten bir köşe.Şansıma bir tek o gün hava açıktı diğer gezilerimiz hep yağmurlu ve sisli geçti.


Her dağın taşın arasından su akıyor :)


Karadenize kadar gidipte Kuymak yemeden dönmek olmazdı :) Bazı yöreler "mıhlama" , "muhlama" gibi isimler de veriyorlar . mmmm tadı hala damağımda :))


Üstüne bir de meşhur saç kavurmayla kalorilerimize kalori ekliyoruz :)) Öyle değişik bir havası var ki hemen yakılıyor ama :p kendimi hep böyle teselli ettim :))



Gözünüzün önünde tutulan tazecik alabalıkları yeme şansına erişmek :))



Karadeniz insanının keskin zekasına bir kez daha hayran kaldım :)))






Bir sonraki gezi yerimiz  Uzungöl'dü.Oldukça sisli ve yağmurlu bir gündü.


Benim en çok merak ettiğim yerlerden biri de Sümela Manastırıydı. O gün de şansımıza hava çok kötüydü Ağustos ayında kazak giymeme rağmen  üşütüp hasta oldum ama değdi :)






Benim dileğim de Kutsal Suyu içti tabi ki de :)





Son durağımız Atatürk Köşküydü.Atatürk kısa bir süre burada konaklayıp vasiyetini burada yazmış.Maalesef içeride fotoğraf çekmek yasaktı.



Nişanlım ve ailemle birlikte geçirdiğim çok keyifli bir geziydi.Karadeniz mutlaka gezilip görülmesi gereken bir yer herkese tavsiye ediyorum :)

33 yorum:

  1. KARADENİZ MUHTEŞEM SİZDE ÇOK GÜZEL GÖRÜNTÜLEMİŞSİNİZ.TEKRAR GİTMİŞ KADAR OLDUM.

    YALNIZ HER ŞEY BİR YANA MIHLAMADA GÖZÜM KALDI.
    BENDE YAPIYORUM AMA ORADAKİNİN TADINI BAŞAKA HİÇ BİR YERDE YAPILAN VERMİYOR.PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tereyağı ve peynir Karadenize özgü olduğu için biz burada aynısını yapamıyoruz malesef :) güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. boşnak'çım ne güzel bir post bu, bayıldım:)

    her çes çay içsun :)))

    Sevgiler
    http://pembeeevren.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Süpermiş valla.aslinda annem hep baski yapiyor gidelim gidelim diye ama bir hafta boyunca tur kafilesiyle beraber sabahin korunde kalmak zor geliyor. Sabah 6 da ayaga dikilmek olmasa hemen giderim:)

    boyaynasiyansimacisi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz kendi arabamızla gittik aynı sıkıntılardan dolayı ben de turla gitmek istemedim :) Ama mutlaka bilen birisi lazım :) benim şansım nişanlımın Trabzonlu olması :)) Bence fırsatın varsa mutlaka git gör derim :)

      Sil
  4. Merhaba bosnak kizi
    mihlamaya bayilirim olsada yesem
    Yapmaya kalksam beceremem:-)
    Sevgiler...
    Bi ara ugra banada ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba otuz şirin yıl :) aslında çok kolay yapımı ben mısır unu getirdim oradan tereyağını da aldım tek sorun peyniri bulabilmek :) Geliyorum bloğuna :)

      Sil
  5. ama benım en çok merak ettiğim yer karadenız:(Asıl benım içim gitti şimdi bakarken. Ayrıca o mıhlamayı oraya koymakla nasıl canımı cektirdin bayılıyorummmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha tatmadan canım çekmişti görüntüsünden dolayı :)) Nasıl yapıldığını öğrendim ama oradaki doğal malzemlerle daha şahane olacağı kesin :))

      Sil
  6. Geçen sene de eşimle ikimiz Karadeniz turu yapmıştık ama demekki her sene bir ihtiyaç haline geldi bu karadeniz biz doyamadık ve hatta sen paylaşınca ben oralarda olmak istedim:) bence en güzel tatil olmuş senin için oh serin serin ben de bir İzmirli olarak biz buralarda sıcaktan bunalırken bu bize revamıydı be Boşnak Kızı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrıca bloğunla tanıştım ve de runer resmine bayıldım

      Sil
    2. Çok teşekkür ederimm :) Her sene gitsem ben de doyamam herhalde Ağustos ayında bir İzmirlinin kazak giydiği nerde görülmüş :))

      Sil
  7. VENI - VIDI - VICI sahane TURLAMISSINIZ. O kadar uzun yol kismetim olamadi. Ama, gitmis kadar oldum, tesekkurler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Mutlaka görmelisiniz bence :)

      Sil
  8. bir karadenizli olarak resimlere bayıldım.
    Biz bu sene karadenize gidemedik, burnumda tütüyor.
    Hasretimi fotoğraflarla giderdim. Teşekkür ederim...
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederimm :) nişanlım tarbzonlu olduğu için ben sık sık gidicem sanırım :))

      Sil
  9. harika bir gezi olmuş sevindim sizin adınıza.. benimde görmek istediğim yerlerin başında geliyor karadeniz ama denk getiremedim bir türlü...
    hani kuşadası resimleri... ne heycanlandım gittim dediğinizde memleketimdende 1-2 kare resim ekleseydiniz keşke bende hasret gidermiş olurdum...

    YanıtlaSil
  10. nasılda imrendim :)
    bi nasip olmadı gitti .. çok şanslısın madem nişanlın karadenizli bi ayağın orda demek :)
    buarada ben de beklerim tamda bi boşnak nişanı postu yazmışken :) sevgiler takipteyim :)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel fotoğraflar, ne güzel gezmişsiniz. Karadenize henüz gitmeyen biri olarak çok imrendim :) Kardeşim Trabzon'a gitmişti gezi için, bize de Mıhlama malzemeleri getirmişti, ev usulu yapıp yemiştik. Tadı damağımda hala :)

    YanıtlaSil
  12. ay harıka bır gezı olmus ayıldım ben bayıldım mıs gıbı kokusu buraya geldı..mıhlamayı bende cok severım hatta bayılırım :) ohh afıyet bal seker olsun

    YanıtlaSil
  13. ilk olarak şunu söylemek istiyorum...
    blog fotoğrafın çok güzel...
    seni tebrik ederim...
    iyi bir seçim olmuş...
    hele o şemsiyen ve eldivenin yok mu bayıldım...
    senden söz etmeye zaten gerek yok...
    çünkü sen zaten güzelsin...

    Trabzon dedin beni kalbimden vurdun :))
    ben aslen Tranzonluyum...
    DOğma büyüme İstanbullu...
    bu sene Trabzon a gidemedim diye resmen çatlıyorum...
    senin fotoları da görünce hepten çatladım, kıskançlıktan delirdim :))
    çok özlemişim yaaaa çoook :))
    çok konuştum bu kadar yeter...
    sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  14. Rotalarımdan biri.. ama ne zaman bunu realize edeceğim bilmiyorum:)
    keyifli bir tatil olmuş belli ki:) artık çalışma zamanı !!!

    YanıtlaSil
  15. Merhaba boşnak güzeli :) bende aslen samsunluyum eşimle hayalimdir hep karadeniz turu.sende öyle güzel fotoğraflamışsınki gitmiş kadar oldum sanki :) takipteyim canım banada beklerim :) http://merveguclu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  16. Herşey süperde. Mıhlama dayanılmaz. Ortaya gelecek,çatal,bıçak, kaşık olmayacak. Taze bir somun ekmek herkesin önünde bana bana yenecek. :)) Size afiyet olsun acil kaçıyor bu güzelliklerden.:))

    YanıtlaSil
  17. selamlar... blogunuzu izlemeye aldım.. ben de beklerim bloguma. bu arada karadeniz turu bizim de yapılacaklar listemizde ama bir türlü fırsat bulamıyoruz... gideceğimizde senin bu yazın çok yararlı olacaktır :)))

    YanıtlaSil
  18. güzell yorumlarınız için çoook teşekkür ederimm :))

    YanıtlaSil
  19. Ne güzel yerlermiş:) bende en kısa zmnda gidip görmek isterim:)

    YanıtlaSil
  20. uyyy ne güzeldir da oralar:) çok beğendim içim açıldı resimlerle:)

    YanıtlaSil
  21. ayy çok güzeller :] Kıskandım seni :] Bir dahaki yaza ben de mi gezip görsem ne? :]

    YanıtlaSil
  22. Karadeniz... Cennet... 12 sene Artvin'de kaldım, orada büyüdüm yeşilliği manzarası, havası her şeyi bambaşka... Çok güzel bir Ülkede yaşıyoruz :)

    YanıtlaSil
  23. harika cennetten bir parça gbi

    YanıtlaSil

bal damlası